فواید میوه خشک
ما توی این وبلاگ سعی میکنیم مقالات به روز و کاربردی رو تولید کنیم ودر اختیار شما عزیزان قرار بدیم بانظرات و سوالات خودتون از ما حمایت کنید
خرید هاست ودامنه+طراحی سایت آماده 1
کتاب پول سازی رایگان 1
لباس واکسسوری مردانه 1
yafteha2 1
خــط خـــطــی هــای یــک پــســر روانــی 1
طراحی فروشگاه اینترنتی 1
کسب درامد اینترنتی 1
فروشگاه اینترنتی 1
دل شکستن هنر نیست 1
سرگرمی 1
" target="_blank" >F.NAMA 1
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان برترین های مد ولباس و آدرس https://modzakeri.loxblog.com/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 80
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 25499
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->


بررسی ۱۸ خاصیت بی نظیر میوه خشک

فواید و خواص انواع میوه خشک (Benefiets of Dried Fruits) بسیار زیاد است و می تواند از اکثر بیماری ها شما را برهاند و یا از ابتلای به آنها پیشگیری نماید؛ همچنین ارزش غذایی میوه خشک آنقدر بالا هست که انرژی لازم برای کارهای ذهنی و عملی را برایتان فراهم کند.

 

میوه خشک برای کودکانمیوه خشک برای کودکان

 

  1. خواص میوه خشک برای کودکان

خواص میوه خشک برای کودکان شاید مهمترین مزیت آنها محسوب شود؛ زیرا بدن کودکان به انواع مواد غذایی مانند ویتامین، پروتئین، کلسیم، قند و چربی به مقدار زیاد و در فاصله زمانی کوتاه نیاز دارد و جز مصرف روزانه انواع میوه خشک، راهی برای برطرف کردن این نیاز وجود ندارد.

اکثر خانواده ها برای رژیم غذایی فرزندان و کودکان خود بسیار سختگیر هست و دوست دارند بهترین مواد خوراکی با بیشترین ارزش غذایی را در اختیار آنها قرار دهند؛ البته باید به طعم و مزه مورد علاقه فرزند خود نیز توجه ویژه داشته باشند.

حتما برای شما هم پیش آمده که فرزندتان در مواقعی از خوردن میوه های تازه آن فصل امتناع کند؛ راه حل شما چیست؟ اینجاست که نقش بی بدیل انواع میوه خشک خوشمزه مانند انجیر خشک اسلایس، آلبالو خشک و کشمش مشخص می شود، زیرا طعم آنها بسیار به مذاق کودکان شما خوش می آید و البته که آنها هم بسیار پر خاصیت و مفید هستند.

از مهمترین فواید میوه خشک برای کودکان و مواردی که باید برای تقویت آنها، به صورت مرتب خرید میوه خشک برای کودکان خود را مد نظر قرار دهید، عبارتست از:

    • استحکام و رشد استخوان ها
    • تقویت بینایی
    • بهبود دستگاه گوارش
    • جلوگیری از کم خونی
  1. فواید میوه خشک برای زنان

تعدد خواص میوه خشک برای زنان، نشان از آن دارد که میوه های خشک، آجیل و خشکبار، بهترین و ارزشمندترین رژیم غذایی زنان را تشکیل می دهند. علاوه بر رشد عاطفی، رشد بدنی زنان هم همواره با اتفاقات مهمی توأم است که نیاز دارند بیشتر از مردان به سلامتی آنها توجه گردد و بهترین مواد غذایی در زنجیره خوراکی های روزمره آنها گنجاده شود تا پروتئین و ویتامین های مورد نیاز آنها را تأمین نماید.

به نسبت مردها، بدن زنان نحیف تر و ضعیف تر می باشد و طبق قاعده خداوند، زن در تمام برهه های زندگی خود قرار است محوریت خانواده را به عهده بگیرد؛ چه آن زمانی که نقش دختر خانواده را دارد و چه زمانی که به عنوان همسر و مادر، خانواده خود را مدیریت عاطفی می نماید.

از ارزشمندترین میوه های خشک مناسب برای بانوان عزیز، می توان موارد زیر را نام برد:

    • برگه زردآلو و برگه هلو: این دو میوه خشک بسیار پرطرفدار و خوشمزه، آنقدر فایده و خاصیت برای زنان دارند که نمی توان آنها را شمرد! از جمله این موارد وجود آنتی اکسیدان، بتاکاروتنوئید، ویتامین A و ویتامین C سرشار در میوه خشک برگه است.
    • خرما خشک: وای که این میوه خشک خرما آنقدر از لحاظ خواص و فواید، عجیب و غریب است که نمی توان ابعاد آن را کامل باز کرد. وجود آهن فراوان در خرما خشک، کم خونی بانوان را که بسیار هم شایع است برطرف می کند؛ همچنین خرما خشک سرشار از فیبر و پتاسیم است که بدن خانم ها را پر انرژی و استخوان های آنان را مستحکم می نماید تا از پوکی استخوان در هنگام پیری کاملا جلوگیری شود.
  • خرما خشک در دست زن باردارخرما خشک در دست زن باردار

     

    1. خواص استفاده از میوه خشک در زمان بارداری

    خواص میوه خشک در بارداری می تواند کاری کند که سلامت مادر و فرزند، با تأمین مواد مورد نیاز آنها مثل انواع ویتامین، فیبر، کلسیم و اسیدهای چرب امگا ۳، توأمان تضمین گردد و خیال افراد خانواده را از داشتن رژیم غذایی عالی راحت نماید.

    به جرأت می توان گفت که دوران بارداری برای یک زن، مهمترین روزهای زندگی اوست؛ در نتیجه سلامتی و تغذیه سالم و مفید، بسیار می تواند خانم باردار را در سپری کردن آن کمک و یاری نماید. قطعا پدر خانواده نیز تمام تلاش خود را برای تحقق این امر انجام خواهد داد.

    البته ذکر این نکته ضروری است که هر چند خانم های باردار (Pregnant Women)، ویار میوه خشک هایی امثال آلبالو خشک، آلو خشک و برگه می نمایند، ولی زمان و مقدار مصرف هر میوه خشکی که خریداری می کنید باید تحت نظر پزشک متخصص باشد!

    مهمترین مواردی که بر اهمیت استفاده از میوه خشک توسط زنان در دوران بارداری می افزاید عبارتند از:

      • برطرف کردن ضعف بدن و افزایش انرژی
      • درمان یبوست ناشی از کم تحرکی و بهبود سیستم گوارش
      • تامین ویتامین ها و ریزمغذی های مورد نیاز فرزند
      • تقویت ایمنی بدن مادر در دوران بارداری
    1. فواید میوه های خشک شده در درمان دیابت

    خواص میوه خشک برای دیابت (Diabetes) بسیار شگفت انگیز است؛ میوه خشک هایی نظیر برگه زردآلو و کشمش، نه تنها سطح قند خون را کاهش نمی دهند، بلکه به علت داشتن شاخص گلیسمی پایین (Glycemic Index)، بهترین گزینه برای افزایش سطح قند خون افراد دیابتی محسوب می گردند.

    دلیل دیگر، نیاز فوری افراد دیابتی به تأمین انواع مواد مغذی مثل کلسیم و فیبر در بدن آنها می باشد که خدای ناکرده دچار عوارض شدید دیابت در کوتاه مدت نشوند! هرچند مقدار مصرف حتما باید با پزشک چک شود و تحت نظر او این مصرف انجام پذیرد.

    از دیگر میوه خشک هایی که می توان در کنترل و درمان دیابت از فواید آنها بهره برد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

     

    بهبود سیستم ایمنی بدنبهبود سیستم ایمنی بدن

     

    1. نقش میوه های خشک در افزایش سطح ایمنی بدن

    فواید میوه خشک برای افزایش ایمنی بدن (Increase Immunity)، از جمله مهمترین مزیت های این مواد غذایی به شمار می رود؛ زیرا با وجود ویروس ها و باکتری های بسیار خطرناک این روزها مثل ویروس کرونا، اگر سطح ایمنی بدن بالا نباشد حتما به مشکل جدی برمی خورد.

    مهمترین دلیل کاهش ایمنی بدن انسان را می توان ضعف تغذیه و ريیم غذایی نامناسب دانست. استفاده از خوراکی هایی که نتوانند ویتامین، کلسیم و آهن بدن را تأمین کنند، سبب کاهش مقاومت بدن و ابتلای فرد به انواع بیماری ها می شود.

    انجیر خشک در این مورد مهمترین نقش را ایفا می کند و ترکیب آن با شیر، عسل و گلاب معجزه می کند. سیب خشک دیگر میوه خشک مفید برای تقویت ایمنی بدن است؛ البته نمی توان از نقش آجیل هایی مانند پسته، بادام و گردو به راحتی گذشت!

    1. سلامتی قلب با مصرف میوه های خشک

    خواص میوه خشک برای سلامتی قلب (Heart Health) نیز غوغا می کند و با مصرف منظم میوه خشک هایی نظیر موز خشک، کشمش و خرما خشک می توان آنتی اکسیدان و کلسیم بدن را افزایش داده و از بسیاری بیماری های قلبی (Heart Diseases) پیشگیری نمود.

    حتما شنیده‌اید که بسیاری از بیماری‌های قلبی به دلیل نقص در سیستم گردش خون و لخته‌شدن خون در مسیر رسیدن به قلب و داخل آن است. به همین خاطر باید به دنبال راهکاری بود تا سیستم گردش خون در بدن مختل نشده و خون در رگ‌ها لخته نشود.

    یکی از خواصی که میو‌ه‌های خشک شده دارند وجود حجم قابل توجهی ریزمغذی‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها درون آنهاست که یکی از کارآیی‌های آنها جلوگیری از اکسیده شدن کلسترول و به دنبال آن بسته شدن رگ‌ها و لخته‌شدن خون است.

    توت خشک یکی از میوه‌های خشکی است که غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و در فرهنگ سنتی ما نیز همواره در زنجیره غذایی مردم جا داشته است. این میوه خشک علاوه بر اینکه می‌تواند باعث برقراری گردش خون مناسب در بدن شود، از لخته‌شدن خون در رگ‌ها جلوگیری کرده و از خطر بیماری‌های قلب و عروقی و سکته جلوگیری می‌کند.

     

    رژیم لاغری با میوه خشکرژیم لاغری با میوه خشک

     

    1. میوه خشک پیشنهادی عالی برای رژیم لاغری

    فواید میوه خشک برای لاغری (Weight Loss)، خیلی از افراد را به استفاده از آنها ترغیب می کند؛ اگر به دنبال کاهش وزن هستید، استفاده از برخی میوه‌های خشک همچون انواع آلو خشک، کشمش و یا خرما که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند بهترین گزینه هستند.

    این میوه‌ها علاوه بر این مساله، برای سلامت و تغذیه بدن نیز مفید بوده و بسیار مقوی می‌باشند. کربوهیدرات و پروتئین موجود در میوه‌های خشک نیز موجب می‌شوند زودتر و بیشتر احساس سیری کرده و از پرخوری بپرهیزید.

    خیلی از کسانی که دنبال رژیم‌های خاص و لاغری هستند با محدودیت مواد مغذی برای تامین‌ نیازهای بدن مواجهند؛ بسیاری از مواد غذایی اطراف ما یا خاصیت چاق‌کنندگی دارند و یا برای بدن ضرر دارند و به همین خاطر در رژیم‌های خاص غذایی و لاغری از خوردن آنها اجتناب می‌شود.

    تناسب اندام یکی از چیزهایی است که اکثرا ما خصوصا خانم‌ها به دنبال آن هستند و به همین خاطر بهترین پیشنهاد برای به‌دست آوردن آن و همچنین تامین نیازهای ویتامینه‌ و مغذی استفاده از میوه خشک است.

    1. چاق شدن و افزایش وزن از جمله خواص میوه خشک

    خواص میوه خشک برای افزایش وزن (Weight Gain) یکی از خاصیت های ذاتی این مواد غذایی می باشد؛ زیرا به علت از دادن آب و رطوبت میوه تازه، مقدار خالص قند، کالری، کربوهیدرات و لیپید موجود در میوه های خشک بسیار بیشتر می شود! همین موارد کافیست تا با مصرف کشمش، خرما خشک، آلو خشک، برگه زردآلو، انجیر خشک و انواع آجیل بتوان چاق شد.

    پیشنهاد مطالعه:  ۲۰ خاصیت شگفت انگیز انجیر خشک برای بدن انسان

     اگر واقعا به دنبال بیشتر نمودن وزن خود هستید، توصیه این است در کنار مصرف میوه خشک و استفاده از فواید آن، حتما دستورالعمل های ورزشی و پزشکی مناسب را با نظر متخصصان این امر پی بگیرید تا احیانا دچار مشکل یا بیماری خاصی نشوید.

     
    1. پیشگیری و درمان انواع بیماری های استخوان

    فواید میوه خشک برا استحکام استخوان (Bone Strength)، بسیار اثرگذار بوده و در درمان پوکی استخوان (Osteoporosis) نیز فوق العاده شفابخش است. بدن شما برای تقویت استخوان ها نیاز به کلسیم، بور، منیزیم و ویتامین K دارد، که آلو خشک را می توان بهترین میوه خشک حاوی این مواد مغذی و درمانگر پوکی استخوان دانست.

    مهمترین اقدام و اثر آلو خشک، تسریع و قوت بخشیدن به فرآیند سلول سازی در استخوان ها دانست که سبب تقویت و استحکام هرچه بیشتر استخوان ها می گردد. همچنین ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که برخلاف داروهای شیمیایی مؤثر در این زمینه که اثرات مخربی بر معده و دیگر نقاط بدن می گذارند، مصرف آلو خشک اگر به قاعده انجام پذیرد هیچگونه عوارض جانبی در پی نخواهد داشت.

    1. کنترل یا درمان کامل اضطراب و افسردگی

    خواص میوه خشک در درمان استرس و افسردگی (Stress and Depression) هم زبانزد خاص و عام است؛ بدین صورت که باید مواد مغذی (مانند قند، سروتونین و اسیدهای چرب امگا 3) و ویتامین های موثر (مانند ویتامین B6 و ویتامین C) در سلامت روان و درمان افسردگی و اضطراب را ابتدا شناخت، و سپس میوه های خشک شده حاوی آن مواد را خریداری و مصرف نمود.

    خیلی از افراد همیشه اولین راه حلی را که به دنبالش می روند تا بیماریشان را درمان کنند، مصرف قرص و داروهای متعدد شیمیایی است؛ درحالیکه مضرات این داروها به همراه اعتیادآور بودن آنها خود سم مهلک دیگری را برای بدن شما رقم خواهد زد.

    میوه ها و سبزیجات تازه هم همیشه در دسترس نیستند و نمی توان به راحتی آنها را خریداری نمود؛ اینجا است که تنها راه حل مفید و همیشه در دسترس، استفاده از میوه خشک مناسب می باشد.

    با توجه به فواید میوه خشک در سلامت روانی افراد، برخی از میوه های خشک مناسب این بیماری ها عبارتند از:

     

    تصاویر کبد سالم و کبد چربتصاویر کبد سالم و کبد چرب

     

    1. با میوه خشک می توانید کبد چرب خود را درمان کنید

    فواید میوه خشک برای کبد (Liver) بسیار مجرب و عالی می باشد؛ با استفاده از میوه خشک می توانید درمان کبد چرب (Fatty Liver) خود را نیز تسریع بخشید. مهمترین مواد مفید برای محافظت از کبد را می توان اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و ویتامین E دانست که برخی میوه های خشک به عنوان بهترین کانون تأمین این مواد مغذی به شمار می روند.

    در دستگاه گوارش انسان، کبد یا جگر سیاه به عنوان یکی از مهمترین بخش هایی است که با تولید مایع صفرا، به تجزیه چربی ها در بدن کمک می نماید. حال تصور کنید انواع مزیت های میوه های خشک شده بتواند این عضو حیاتی را قوت بخشد و یا مشکلات احتمالی آن را رفع نماید!

    یعنی بدون هیچگونه عوارض جانبی، با مصرف خوشمزه ترین و برترین میوه جات خشک می شود کبد سالم داشت و از زندگی لذت برد. با در نظر گرفتن خواص میوه خشک در درمان کبد چرب و حتی پیشگیری از آن، می توان موارد زیر را پیشنهاد داد:

      • گریپ فروت خشک
      • کرنبری خشک
      • بلوبری خشک
      • آووکادو خشک
      • توت خشک

     

    محافظت از پوست با میوه خشکمحافظت از پوست با میوه خشک

     

    1. خواص میوه خشک برای حفاظت از پوست و مو

    فواید میوه خشک برای حفظ پوست و مو (skin and hair) برای کسانی که زیبایی ظاهری را مهم می دانند خیلی نکته کلیدی محسوب می شود؛ البته درمان ریزش مو، جلوگیری از سفیدی مو و همچنین پیشگیری و درمان انواع بیماری های پوستی نیز بر اهمیت استفاده درست از مزیت های میوه خشک می افزاید. برخی ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان موجود در میوه‌های خشک خصوصا کشمش، پیری و افزایش سن را به تاخیر می‌اندازند و امگا ۳ موجود در انبه خشک عاملی برای حفظ و درخشندگی پوست انسان است.

    وقتی حرف از محافظت از پوست به میان میاد، قطعا خانم‌ها دقت بیشتری به خرج می‌دهند و به دنبال این هستند که یک راه سالم‌تر و بهتر برای حفاظت از پوستشون پیدا کنند. همه روی این مساله اتفاق نظر دارند که تغذیه یکی از مهم‌ترین و موثرترین عوامل تاثیرگذار روی پوست انسان است و به همین خاطر دقت در استفاده از خوراکی‌ها در طول روز در سلامت پوست انسان نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

    شکی نیست که میوه خشک یکی از سالم‌ترین و مقوی‌ترین تنقلاتی است که انسان در طول روز می‌تواند از آن استفاده کند اما این محصول چه اثراتی روی پوست انسان دارد. همانطور که گفته شد انواع مختلف میوه خشک مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و فیبر و دیگر مواد مورد نیاز بدن هستند و نقش بسزایی در سلامت انسان دارند.

    عدم استفاده از مواد شیمیایی مضر برای پوست و بدن انسان، یکی از دیگر از نکاتی است که میوه‌ خشک را تنقلاتی مفید برای میان‌وعده‌ها و حتی وعده‌های غذایی انسان می‌کند. به عبارتی باید گفت که میوه خشک سلامتی و شادابی پوست انسان را به ارمغان می‌آورد.

     

    آناناس خشک بسیار مفید برای کلیهآناناس خشک بسیار مفید برای کلیه

     

    1. درمان بیماری های کلیه و مجاری ادراری

    اگر در مورد خواص میوه خشک برای کلیه (Kidney) میخواهید بدانید، باید بگوییم که به علت از دست دادن کامل آب و خشک کردن میوه، مواد معدنی بسیار بیشتری مانند قند، پتاسیم و پروتئین، در میوه خشک جمع می شود که این اصلا برای بیماران کلیوی مناسب نیست؛ ولی استثناء هم وجود دارد که نام آنها بلوبری خشک و آناناس خشک می باشد.

    پیشنهاد مطالعه:  آموزش گام به گام طرز تهیه میوه خشک با دستگاه

    آناناس خشک به سبب پتاسیم کم و وجود سرشار ویتامین C و بروملین، می تواند کمک کار این بیماران باشد؛ بلوبری خشک هم فسفر، سدیم و پتاسیم بسیار کمی دارد و برای کلیه درد مفید است. البته مقدار آن باید مناسب و بر اساس نظر پزشک تعیین شود!

    1. نقش شگفت انگیز انواع میوه خشک در بینایی

    فواید میوه خشک برای چشم (Eye Diseases) هم نشان از قوت بی حد و حصر این محصول بی نظیر دارد؛ میوه خشک هایی که حاوی بتاکاروتن، لوتئین، روی، ویتامین A و ویتامین C هستند می توانند برای مواردی همچون افزایش بینایی (Eyesight)، دژنراسیون ماکولا (macular degeneration)، تنبلی چشم، آب مروارید و خشکی چشم بسیار مفید باشند.

    همه ما می دانیم که چشم یکی از اعضایی است که سلامتی و صحت آن برای همه مردم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است؛ ذکر این نکته هم لازم است که در بیماری های چشمی، پیشگیری و تغذیه مناسب برای حفظ سلامتی آن، بسیار حیاتی تر و کارآمدتر از درمان بعد از ابتلا محسوب می گردد.

    پرتقال خشک به خاطر داشتن ویتامین C سرشار، از بهترین میوه های خشک شده برای جلوگیری از آب مروارید می باشد؛ حال آنکه با برگه زردآلو شما می توانید به خوبی از چشمانتان در برابر دژنراسیون ماکولا محافظت نمائید. انبه خشک، پاپایا خشک، بلوبری خشک و آووکادو خشک شده هم دیگر میوه خشک هایی هستند که برای رفع خشکی و تنبلی چشم بسیار مفید می باشند.

     

    از ویتامین A، B و C گرفته تا گلوکز، فیبر، پروتئین، همه مزیت هایی هستند که سبب می شوند تا بهترین فواید و خواص میوه خشک، از فروردین تا اسفندماه، در اختیار شما باشند؛ مزیتی که کمتر خانواده مواد غذایی از آن بهره مند می باشد! پس براحتی از میوه خشک عبور نکنید.

     

    1. میوه خشک، بهترین راه درمان یبوست

    خواص میوه خشک در درمان یبوست (constipation) بسیار شگفت آور می باشد؛ بسیاری از مردم با عدم شناخت فواید میوه های خشک، روزانه با مشکل اجابت مزاج که ناشی از کمبود فیبر است دست و پنجه نرم می کنند، درحالیکه موارد معروفی همچون، انجیر خشک پرک، آلو خشک و برگه زردآلو هستند که بسیار مؤثر عمل می کنند.

    هنگامی که بدن انسان با کمبود فیبر مواجه می شود، مایعات در درون روده ها بیشتر از حد مجاز دفع شده و مدفوع انسان سفت می گردد که به آن یبوست گویند و حدود ۱۴ درصد در جهان به انواع این بیماری دچار هستند. لازم به ذکر است مصرف روزانه انجیر خشک به مقدار معتدل نیز می تواند برای پیشگیری و رفع مشکل اجابت مزاج کمک شایانی نماید.

    البته توجه داشته باشید به محض رفع مشکل یبوست، رژیم میوه خشک خود را به هیچ وجه قطع نکنید تا به طور کامل به حل مکانیزم بازگشت به یبوست نیز در بدن برسید!

    1. بهبود سیستم گوارش و درمان معده درد

    فواید میوه خشک برای سیستم گوارش (Digestion System) بسیار گسترده است؛ یعنی می توان برای معده (stomach)، روده کوچک (gut)، روده بزرگ (colon) و سایر قسمت های دستگاه گوارش، از خواص بی نظیر میوه های خشک شده بهره برد و در صورت لزوم حتی مشکلات آنها را درمان نمود. آلو خشک سلطان میوه خشک های مفید برای سیستم گوارش و روده محسوب می شود.

    بطور کلی، میوه خشک های دارای فیبر پری بیوتیک، به باکتری های موجود کمک می کنند تا دستگاه گوارش محافظت شود. همچنین برخی از میوه های خشک سرشار از پتاسیم، ویتامین A، ویتامین K و فیبر هستند که ملین طبیعی برای سیستم گوارشی انسان محسوب می شوند.

    1. رفع کم خونی و درمان فشار خون

    خواص میوه خشک برای رفع کم خونی (Anemia) و فواید میوه خشک برای کنترل فشار خون (Blood Pressure) از جمله مزایای مصرف همیشگی این خوراکی های شگفت انگیز است؛ کافیست کشمش، خرما خشک و برگه زردآلو را در رژیم غذایی خود به میزان متعادل بگنجانید تا از تأثیرات فوق العاده آن بطور تجربی بهره مند گردید.

    برای اینکه مشکلات خونی پیشگیری یا درمان شوند، شما باید سمت میوه های خشک شده دارای آن و فیبر سرشار بروید؛ اینجاست که مصرف سیب خشک، موز خشک و توت خشک می تواند اهمیت فوق العاده خود را نشان دهد.

    1. افزایش انرژی بدن هنگام کار و فعالیت

    فواید میوه خشک در افزایش انرژی بدن (Boost Energy)، به علت از دست دادن آب و برتری شدید در تأمین فیبر و قند بدن، دیگر زبانزد خاص و عام است؛ سر دسته این میوه های خشک را هم می توان کشمش و خرما خشک معرفی نمود. زمانی یک میوه خشک انرژی زایی بیشتری دارد که بتواند بصورت کامل تری مواد مغذی، ویتامین ها و پروتئین های بدن انسان را تامین نماید، و اینجاست که نام انجیر خشک معمولی هم به لیست سرآمدهای بخش تغذیه عموم مردم اضافه می گردد.

    یکی از نکات مهمی که در این زمان مطرح می شود این است که هرچقدر جامع تر بتوانید از انواع میوه خشک استفاده نمائید، می توانید از سلامت و انرژی بیشتری در هنگام کار و فعالیت بهره ببرید. همچنین توجه کنید که میزان مصرف شما نباید از حد متعادل خارج شده و سبب آسیب رساندن به فعالیت اعضای مختلف بدن شود. پس تا می توانید از خواص میوه خشک در انرژی زایی بهره ببرید و بدن خود را ایمن نمایید.

     

    با مطالعه تخصصی و همه جانبه بر روی خواص و فواید میوه خشک، اگر انسان متدین و معتقدی هم نباشیم، قطعا بر این نکته تأکید خواهیم نمود که خداوند متعال، نعمت را بر بنده های خود تکمیل نموده است؛ این جمله احساسی نیست بلکه فراوانی و گستردگی مزیت های میوه خشک را نشان می دهد.

     

    کلام آخر

    مدذاکری سعی داشت تا بخش مهمی از خواص میوه خشک را برای شما عزیزان بیان نماید؛ این بود که مقاله ۱۸ مورد شگفت انگیز فواید و خواص میوه خشک برای سلامت انسان را برای بیان انواع فواید میوه خشک تألیف نمود. امیدواریم ارزش غذایی میوه خشک را درک کرده و با خرید مستمر آنها، از سلامتی خود و خانواده محافظت نمائید.

  • نویسنده : حسام الذاکرین. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



+ نوشته شده در سه شنبه 8 فروردين 1397برچسب:میوه خشک,خواص میوه,خرما خشک,توت خشکه,خشک کردن میوه,ساعت 12 قبل از ظهر توسط Amir |